Novemberben 10 000 Ft feletti rendelés esetén a szállítás ingyenes!

Több, mint 8000 vásárlói értékelés

Szaküzlet a Teréz krt. 23. alatt

Áruházunk értékelése: 8.2 / 10

Vevőszolgálat: (06-1) 319-0250

Kerékcsere

 

Mikor van itt az ideje a gumiabroncs cserének?

A legtöbb szakember szerint a téli gumiabroncsokat 7°C alatti hőmérséklet esetén, vagy legkésőbb az első fagytól számítva kell használni. Mert alacsony hőmérséklet esetén fenáll annak a veszélye, hogy a nyári gumiabroncsok elvesztik a rugalmasságukat és a tapadásukat, és ezáltal romlik a vezetési stabilitás.

A téli gumiabrocsok futófelülete azonban még alacsonyabb hőmérsékleten is megtartják a rugalmasságukat és ezáltal csúszásmentesek maradnak. Viszont a téli gumiabroncsok használata meleg hőmérsékleten nagyobb gumi kopást és megnövekedett féktávolságot eredményez.

A kerekek otthoni cseréjével időt és pénzt takaríthat meg

Évente kétszer a gumis műhelyek terhelése igen csak megnő, ilyenkor sokszor nehéz időpontot foglani, és ha sikerül is, akár heteket is kell várni mire sorra kerülünk. De erre nincs mindig szükség. Megfelelő eszközökkel és felszereléssel a kerékcsere akár otthoni körülmények között is elvégezhető - így időt és pénzt is megtakarít.

 

A kerékcsere szabályai:

 

1. lépés

Az autóval parkoljunk egy szilárd burkolatú, vízszintes felületre (soha ne cseréljünk kereket lejtőn, vagy puha, laza felületen). Húzzuk be a kéziféket, majd az autót tegyük sebességbe (automata váltó esetén P, vagyis parkoló állásba). Amennyiben van dísztárcsa, akkor vegyük le. A keresztkulccsal lazítsuk meg a lecserélni kívánt kerék csavarjait, az óramutató járásával ellentétes irányba csavarva. (Ha a csavarok túlságosan szorulnak, akkor a meglazításhoz használjuk a lábunkat is.)

2. lépés

Helyezzük az emelőt a lecserélendő kerékhez legközelebb eső emelőponthoz. Figyeljünk rá, hogy az emelő egyenesen álljon. Emeljük fel a járművet úgy, hogy a cserélendő kerék ne érjen hozzá a talajhoz, és kb. 5 cm legyen a futófelület és a talaj között.

3. lépés

Csavarjuk ki az összes csavart, a legfelsőt utoljára szedjük ki. Majd vegyük le a kereket, ha a kerék nehezen mozdul, akkor üssük egyet a tárcsára, vagy a gumira, ez segít az elmozdításban. (A levett kereket tegyük az autó alá, ezzel növeljük a biztonságot, vagy használhatunk emelőbakot is.)

4. lépés

Az új kerekek felrakása előtt távolítsuk el a rozsdát és a szennyeződéseket a kerékcsapágy felületéről a tengelyen. Erre az egyik legjobb megoldás egy ecset és féktisztító használata. Annak érdekében, hogy megakadályozzuk a kerékagy rozsdásodását, a kerékagy kerékcsapágyának felületét vonjuk be rézpasztával.

5. lépés

Tegyük fel az új kereket és rözítsük. Elösszőr a felső csavart helyezzük be, majd a többit és kézzel kapassuk be a menetbe, majd a kerékkulccsal átlósan haladva csavarjuk be teljesen, majd húzzuk meg amennyire csak lehetséges. (Ügyeljünk arra, hogy a csavarok tiszták legyenek és ne húzzuk túl őket.)

6. lépés

Az emelővel lassan engedjük le az autót. Ha leért a talajra, akkor vegyük ki az autó alól. (Amennyiben emelőbakot használtunk, vagy a régi kereket helyeztük az autó alá, akkor ezeket a leengedés előtt vegyük ki.)

7. lépés

Húzzuk meg a csavarokat a keresztkulccsal. Nem szükséges lábbal ránehezedni és figyelni kell, hogy nehogy túlerősen húzzuk meg. (Egy nyomatékkulcs segítségével ennek mértéke pontosan beállítható.)

8. lépés

Tegyük vissza a dísztárcsát, ügyelve arra, hogy a szelep hozzáférhető legyen.

A többi kereket ugyanezzel a módszerrel cseréljük ki. Ha mind a 4 kereket lecseréltük, akkor ellenőrizzük és állítsuk be a kerekek megfelelő légnyomását. Kb. 30-50 km után ismét ellenőrizzük a kerékcsavarokat, és ha szükséges húzzunk utána.

A következő kerékcsere megkönnyítéséhez a leszedett kerekek helyét jelőljük meg (pl. BH, bal hátsó). Erre a célra krétát, vagy előre gyártott kerék jelölőket is használhatunk.

Kerékcsavar kiszedő

Egy megfelelő szerszám segítségével a kerékcsavarok meglazítása gyerekjáték.

Emelő

Nem hiányozhat a csomagtartóból, vagy a garázsból.

 

Keresztkulcs >

Sűrített levegős ütvecsavarozó >

Akkus ütvecsavarozó >

Autós ütvecsavarozó >

 

Autóemelő >

Nyomatékkulcs

Lehetővé teszi a kerékcsavarok meghúzását a gyártó által előírt erősségre.

Keréknyomás

Gyakran elhanyagolt tényező, de nagyon fontos a megfelelő gumiabroncsnyomás. Kompresszorral ez gyorsan el is érhető.

 

Nyomatékkulcs >

 

Gumiabroncs nyomásmérő >

Autós kompresszor >

Dísztárcsa

Sportos kinézet alufelni nélkül is.

Tisztítás

Tárolás előtt javasolt a megfelelő tisztítás.

 

Dísztárcsa >

 

Magasnyomású tisztító >

Felni tisztító >

Abroncs profilmélység mérés

Csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a mintázat mélysége a futófelület teljes kerületén eléri az 1,6 mm-t.

Tárolás

Kerekek sérülésmentes és rendezett tárolása.

 

Abroncs profilmélység mérő >

 

Gumiabroncs jelölő >

Gumiabroncs védőhuzat >

Gumiabroncs tároló >

 

Hibajelentés

Min változtatna? Talált valami hibát? Vagy szeretne hozzászólni? Ossza meg velünk, az értékes hozzászólásokat megjutalmazzuk. Elég, ha saját szavaival körbeírja a hibát, vagy hozzászólást és megadja elérhetőségét. Köszönjük.

Elérhetőségek
A cookie-k segítenek szolgáltatásaink nyújtásában, melyek igénybevételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
OK Részletek
Original
HU Translation